צור קשר | מחשבונים | המלצות מלקוחות | כתבות | מי אני | דף הבית

שומן טוב ? שומן רע ?

שומן טוב, שומן רע, מה זה הבלאגן הזה ?

כן, זה נכון, יש שומנים ממש רעים, ויש שומנים ממש ממש בריאים. איך מבדילים ביניהם?


קודם כל נורא נורא חשוב לדעת לקרוא את רשימת רכיבי המזון של המזונות שאנחנו קונים ולדעת ממה להיזהר.

ואם בשומנים עסקינן, אז להלן הרשימה שממנה צריך להימנע:





שומן רווי
שומן טראנס
שומן מוקשה
שומן מוקשה חלקית
שמן דקלים או תמרים
שמן קוקוס
חמאת קקאו
שמן צמחי – בעייתי!!!! ברגע שמצויין על האריזה שומן צמחי אבל לא מצויין הסוג, אז סביר להניח שהתעשייה בחרה בשמן דקלים או קוקוס, כי אם זה היה שמן זית או קנולה אז היא היתה מציינת את זה ולא "שמן צמחי".

אתם לא תאמינו, אבל שמן צמחי זה רכיב שמופיע על כ"כ הרבה מזונות שאתם קונים, שאתם בטוח לא חולמים שהם עלולים להיות עם רכיבים לא בריאים. כמו למשל קרקרים ולחמים מחיטה מלאה, שמהאריזה שלהם נוזלת הבריאות.

השומנים הרעים האלה יתחבאו לנו ברכיבים של כל מיני מזונות מעובדים ומטוגנים: פסטרמות ונקניקים, אבקות מרק, אוכל תעשייתי ומעובד (כמו שניצלים תעשיתיים), דגני בוקר מסויימים, מאפים, חטיפים וממתקים, ג'אנק פוד (בורקס, פיצה, המבורגר), מרגרינה, מיונז, איקרא, חמאה, סלטים מוכנים (אפילו חומוס של חברות מסויימות), אוכל מטוגן ועוד.

אז איזה שמנים ידידותיים לנו?

אבוקדו
טחינה
שמן זית בכבישה קרה
שמן קנולה
פשתן
אגוזי מלך
אבל צריך לזכור שלמרות שזה שומן טוב, זה עדיין שמן המכיל צפיפות קלורית גבוהה, לכן...במידה



חזרה לעמוד כתבות

מתכונים בריאים  
מאמרים ופרסומים  
התמחויות  
תזונה וספורט  
עקומת גידול

כל הזכויות שמורות לאתר קרן שחף אלקלעי - דיאטנית קלינית © יעוץ אישי לילדים, מתבגרים ומבוגרים
B.Sc. Nutr.RD במדעי התזונה, M.Sc. בביוכימיה קלינית
שלומציון המלכה 12 א' חיפה | טלפון: 054-7719440 | email: kerendiet@gmail.com
גם אתר זה נבנה ומקודם על ידי הכתובת - פרסום בגוגל | Powered By Alexa Israel